BTS sneakers Chinese boycotting

2022. 8. 7. 12:20카테고리 없음

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"Chinese won't buy a BTS chocolate bar". Chinese Netizens are boycotting it. What's going on?

BTS-Sneakers

 

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Mars Wrigley, a maker of chocolate bar sneakers, has apologized for classifying Taiwan as a "state."
According to the Wallstris Journal on the 5th (local time), Mars Wrigley reported that he posted an apology on the Sneakers China Weibo account.

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"We have received reports of snickers in certain parts of Asia, and we take them very seriously and offer our deepest apologies," Mars Wrigley said in an apology. "We will respect China's sovereignty and territorial integrity and strictly abide by Chinese laws and regulations."

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Hours later, he added, "There is only one China in the world, and Taiwan is an inalienable part of China's territory."
Mars Wrigley previously collaborated with the group BTS (BTS) on the 1st to change the packaging of the Sneakers' chocolate bar to purple, a symbol of BTS, and released it limitedly in countries such as the Philippines, Thailand, Singapore, and Vietnam.

Instead of the existing product name "SNICKERS," BTS's representative song names were marked on the wrapper, which received a great response from local netizens and consumers.

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However, shortly after the product was released, criticism poured out in China, such as boycotting the chocolate bar. This is because the company posted Taiwan's Cheongchunbaekilgi side by side next to the flags of Korea and Malaysia at an event to promote the product.

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Mars Wrigley was strongly criticized by Chinese netizens for posting Taiwan's Cheongcheon Baekilgi at a product promotion event. Capture pictures from the homepage
Mars Wrigley was strongly criticized by Chinese netizens for posting Taiwan's Cheongcheon Baekilgi at a product promotion event. Capture pictures from the homepage

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In response, Chinese media and Chinese netizens criticized Taiwan for classifying it as the same "country" as Korea and Malaysia. In other words, it has offended Chinese consumers who adhere to one Chinese principle.
The company has deleted or corrected all promotional materials that have been pointed out as problems after the announcement of the apology, but the controversy has not subsided easily.
Chinese netizens responded to Weibo by saying, "I won't buy sneakers to recognize Taiwan as a country," "Let's show that sneakers can be ruined," "I won't eat them again for the country," and

 "I guess I'm not interested in the Chinese market."

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Meanwhile, the relationship between sneakers and BTS began in 2018 when member J-Hope was lying on the chocolate bar of sneakers in the music video of BTS's new song "FAKE LOVE."
At the time, famous U.S. chocolate bar brand "Butterfinger" posted a post saying, "BTS, congratulations on the new music video, please dive on the butterfinger chocolate bar in the next work," and "Snickers" made headlines by writing on its official SNS.

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